Khamis, Disember 17, 2009

Sekitar Akademi Dakwah@Madrasah Aktivis Umat (MAD'U)

Di Kg. Sg. Dua, Pulau Pinang

Banjir ooo..banjir ooo...Rumah Pak Usop naik airrrr...ooo-(Hujat lebat menenggelamkan 'kabin' peserta ikhwah)

Apa yang penting?....Kerjasama-(Pengerusi API dibantu oleh 'peserta cilik' memunggah barang akibat banjir)

Ar..buat kerja tu. Jangan curi tulang...

Di Pejabat Persatuan Penduduk Kampung Tanjung Tokong, Pulau Pinang

Bergambar bersama Pengerusi PAJIM dan Pengerusi Persatuan Penduduk Kg. Tg. Tokong...

Di Kg. Makam, Pulau Pinang

"Hampa ni mai jangan dengaq saja...balik nanti cerita kat orang kampung hampa no"...keluh wakil Barisan Rakyat Tertindas ketika menerangkan tentang isu tanah wakaf.


Antara papan tanda bantahan pembangunan tanah wakaf yang begitu kontroversi...

Peserta diberi peluang menziarahi makam Allahyarham Haji Kassim yang telah mewakafkan tanahnya untuk pembinaan Masjid Kg. Makam ini...

Di Kg. Orang Asli Pos Kuala Mu,Perak
*Catatan sepanjang Ziarah & Dakwah ke Kuala Mu dirakamkan di http://ummahaid.blogspot.com

Suasana waktu Subuh di Kuala Mu...sejuk...

Cikgu Khalid bermesra dengan adik 'baru'nya...Jeng Jeng

Ziarah ke rumah penghulu Adu...(teringat ubi kayu goreng)

Kak Wahida menge'pau' budak kecik...ish3

Tarian Sewang oleh penduduk kampung...diketuai oleh Awan

"Geramnya..anak sapa ni?", monolog Akh Amir.

"Sapa tak bawak buku, bangun..."keluh Cikgu Amir.

Di Kg. Singkir Genting, Yan, Kedah

"Lamanya...lenguh dah aku pegang ni.."keluh Cikgu Khalid dan Kak Syahidah.

Isu Halal dan Haram yang dibentangkan oleh kumpulan Power Puff Girl.

Di Kg. Teluk Mat Acheh, Yan, Kedah

"Apa diaorang kecek ni..." keluh Ismael dari Pattani.

*Monolog dan dialog diatas sekadar ulasan(main-main) admin sahaja.

4 ulasan:

Syahidah Mahassan berkata...

tak tau pula nama kumpulan tu power puff girl...haha

Tanpa Nama berkata...

bila masa plak nak mengepau..suuzon betul...

nurul berkata...

salam ziarah:
Kak syidah - tak sangka dapat gelaran power puff girl--- huhuhu (mujur xnmpak gambor)hehehe

tanpa nama : np tak boh nama? tp mesti kak wahidkan :-)huhuhu

knp gmbar cikgu khalid tu macam nak makan budak jer... hahaha

Tanpa Nama berkata...

knpa gmbaq kt kuala mu skit sja gmbaq msa nk naik ke kuala mu pun xda