Rabu, Ogos 01, 2012

Ramadhan Discovery : Siapa Mereka Di Hati Kita (penemuan mengejutkan)




PENDEDAHAN EKSKLUSIF 
HOMELESS vs PADERI KRISTIAN


Semasa Kami menjalankan program mengumpul Database Warga Jalanan untuk program kerjasama bersama Lapangan API iaitu UNGGAS Malaysia (maklumat lanjut http://sinarloronggelap.blogspot.com/2012/07/kutipan-databse-homeless-sekitar-masjid.html), kami terdengar perbualan diantara 2 orang 'Pelancong*' dengan seorang pengayuh beca yang tidak berumah
yang juga turut ingin mendaftarkan diri dalam Database kami.

Apa yang mengejutkan kami, 2 orang 'Pelancong*' tadi memberikan ceramah Agama Kristian secara terbuka kepada Pak Cik tadi.

"2 Paderi ini Menyamar sebagai Pelancong dan menyogok Pak Cik dengan RM50 dan berkata Jesus itu betul dan Muhammad tidak betul, mereka akan datang esok untuk mem baptis kan saya, saya mengelak dan mengatakan tiada air dan tidak berminat"- Ulas Pak Cik Pembawa beca.

Menurut Makluman dari IPSI pada bulan Ramadhan ini mereka [Paderi Kristian] menjalankan modus operandi menyebarkan Dakwah Kristian secara terang-terangan, mereka menjemput masuk Paderi dari Filipina dan Juga Jawa yang fasih berbahasa melayu. Mereka dengan bersahaja mendekati remaja muslim yang sedang berbuka di restoran dan bertanya "Kenapa anda berpuasa." -terang Salah seorang NGO IPSI


2 Paderi yag sedang menyebarkan Dakwah Kristian Kepada Pak cik pembawa beca yang tidak berumah. Mereka membawa brosur dan mengedar kepada gologan sasaran mereka.


Apa yang pihak kami khuatiri, golongan Warga jalanan yang dibelenggu kesempitan hidup ini mungkin tergoda dengan tawaran wang ringgit yang disogok Paderi ini dan boleh mengoyahkan Aqidah mereka dan menjadi Mangsa taktik Dakwah Kotor Paderi Kristian ini.

Tiada ulasan: